Skip links

Papierové letáky – účinný spôsob pre získanie koncových zákazníkov

Aj keď existuje viacero názorov posudzujúcich účinnosť papierových letákov, skúsenosť s ich uplatnením je jednoznačne pozitívna. Čo je najdôležitejšie pri zostavovaní letáku? Dobrá otázka.

Základné pravidlá, na čo sa zamerať:

  • leták je ideálnym prostriedkom na oslovenie koncového zákazníka, teda skôr ako začnete s vydávaním letákov spoznajte svojich potenciálnych zákazníkov
  • dôležitým ukazovateľom účinnosti letákov je ich pravidelnosť. Jedno- rázová distribúcia letáku sú len vyhodené peniaze
  • profesionálne spracovanie letáku odborníkmi. Vyvarujte sa domácemu fotografovaniu produktov. Je predsa dávno známe, že predáva obal, v tomto prípade je to leták
  • na letáku je dôležité vhodné usporiadanie výrobkov a ich rozloženie z hľadiska využitia na jednotlivé strany, pokiaľ ide o viacstranový leták – pôsobí to profesionálne
  • ak chcete získať spätnú väzbu účinnosti letákov, uverejnite v letáku kupón so zľavou, súťaž s hodnotnými cenami, objednávkové formuláre na výrobky
  • nezabúdajte ani na formát, teda veľkosť letáku. Veľkosť letáku by mala byť taká, aby v ňom bolo možné bezproblémovo listovať. Nemal by byť ani malý, ani príliš veľký, keď by sa mohlo stať, že sa nám začne v rukách prehýbať a stratíme trpezlivosť na ďalšie „štúdium letáku“ Ideálnou veľkosťou je formát A4 (veľkosť veľkého pracovného zošitu)
  • kvalita tlače – nesnažte sa ušetriť na tlači tým, že vytlačíte leták svojpomocne. Bude to pôsobiť lacno a neprofesionálne
  • majte na mysli aj to, že ďalším kritériom úspešnosti letáku je vhodné pokrytie, teda množstvo vytlačených letákov, ktorý je závislý od regiónu, ktorý potrebujete osloviť a taktiež aj demografické zloženie potencionálnych zákazníkov
  • v neposlednej rade je potrebné opýtať sa samého seba – čo od letáku očakávate? Je na to jednoduchá odpoveď: zvýšený predaj ponúkaného tovaru, získanie nových zákazníkov.

Čitateľnosť letákov je síce ťažko merateľná, ale pravidelnou kontrolou doručiteľnosti letákov v teréne dospievame k názoru, že zákazníci čakajú na svoj pravidelný leták. Ak ho nedostanú tak sa jednoducho sťažujú. Ideálnou kombináciou je preto spojenie papierového letáku s online uverejnením letákov na internete. Ale o tom až na budúce…

Return to top of page